Pěší den organizovaný v ZŠ Burešova 21. 9. 2017 se vydařil. Žáci, kteří měřili svoji docházkovou vzdálenost z domova do školy, absolvovali „po svých“ dohromady přibližně 256 kilometrů. Každý, kdo má rád matematiku, si může dále spočítat kolik to mohlo být kroků, jak dlouho by to trvalo ujít jednomu člověku, kolik by se spotřebovalo benzínu či nafty, kdyby tu cestu muselo ujet auto a ... jistě vás napadnou i další zajímavosti, které by šly z uvedeného čísla odvodit. Věřím, že i drobný dárek – reflexní páska, kterou přihlášení účastníci obdrželi od Pražských matek, udělá pěší dopravu řadě dětí alespoň o trošičku bezpečnější.

Za sebe si dovoluji všem účastníkům popřát, aby jim vydržela radost z pohybu a z omezení závislosti na autech. A těším se, že příští rok to letošní číslo třeba i o něco překonáme.

Ivo Mlejnecký, ředitel školy

Výsledky zapojených tříd, jak jsme je obdrželi:

Třída

Ušlé metry

1.A

5 790

1.B

11 055

1.C

7 500

1.D

6 000

2.B

10 653

2.C

6 674

2.D

3 700

3.A

7 385

3.B

4 969

3.C

14 415

3.D

9 225

3.E

6 291

4.A

7 939

4.B

9 608

4.C

12 152

4.D

7 249

5.A

7 512

5.B

5 518

5.C

14 369

5.D

3 227


Třída

Ušlé metry

6.A

5 237

6.B

3 650

6.C

7 369

7.A

11 507

7.B

4 660

7.C

4 087

8.A

12 205

8.C

13 311

9.A

14 140

9.B

6 390

9.C

12 034

 

 

 

Pěší den.

Začal Evropský týden mobility (odstartoval 16. 9. a bude zakončen Dnem bez aut 22. 9.). ZŠ Burešova se zapojí akcí „Pěší den“ ve čtvrtek 21. 9. Naše akce bude spočívat zejména v tom, že ty děti, které zrovna nepojedou až ke škole autem, spočítají, kolik kroků ráno ušly na trase z domova do školy a kolik je to kilometrů. Údaje sečteme za třídy a za celou školu a tím stanovíme ustavující rekordy ZŠ Burešova. Věříme, že nejen dětem akce připomene, že ne vždy a všude musíme jet autem, MHD apod., že „dopravit se po svých“ má své přednosti. Za svoji aktivní účast obdrží děti odměnu od Pražských matek.

18. 9. 2017

Technické doporučení:

Zdaleka ne všichni máme krokoměr nebo aplikaci v mobilu, který vše změří a vypočte. Umíme si však poradit. Zjednodušeně lze postupovat dvojím způsobem:

1) Opravdu spočítáme kroky, změříme délku jednoho kroku a obě získaná čísla spolu vynásobíme

2) S pomocí mapy nebo navigace určíme skutečnou délku trasy, změříme délku kroku a vydělením těchto dvou čísel dopočítáme, kolik kroků bylo na překonání trasy potřeba.

Troufnete si předem odhadnout kolik kroků a metrů (kilometrů) to bude za každého z vás, za třídu a za celou školu?

Ivo Mlejnecký, ředitel školy